Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
gogle ar

Tajemnicze okulary Magic Leap 2 trafią na rynek

Oklulary AR (augmented reality) Magic Leap 2 pojawią się w sprzedaży tej jesieni. To bardzo interesujący zestaw do rzeczywistości rozszerzonej.

Na początku roku niektórzy specjaliści mieli już dostęp do Magic Leap 2 – samowystarczalnych okularów AR. To samodzielny zestaw, co oznacza, że nie potrzebujemy dodatkowych urządzeń, aby z niego korzystać. Niestety, producent rozczarował ceną. Poinformował, że nowość trafi na rynek 30 września w cenie 3299 dol.

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Tak wysoka cena sprawia, że okulary będą dostępne tylko dla najbardziej zamożnych użytkowników i firm. Producent podkreśla zresztą, że Magic Leap 2 będą adresowane dla użytkowników korporacyjnych.

Magic Leap tym razem nie rozczaruje?

Pierwszy zestaw Magic Leap debiutował w 2018 r. i miał być przeznaczony dla “kreatywnych konsumentów”. Niestety nie odniósł sukcesu. Rynek wiązał z tym urządzeniem spore nadzieje.

Sprawdź: Zenly

Przypomnijmy, że firma powstała w 2010 r. i założył ją Rony Abovitz, który z zespołem zebrał od inwestorów 2,6 mld dol. na rozwój przedsięwzięcia. Inwestorami byli m.in. Alibaba Group oraz Google. W grudniu 2016 r. spółka była już wyceniana na 4,5 mld dol., a w 2018 r. pozyskała dużego partnera i kolejnego inwestora – operatora AT&T.

Przez kilka lat firma działała całkowicie w trybie stealth mode, nie pokazując produktu i jedynie informując, że pracuje nad czymś przełomowym. Opublikowała też wideo, na którym widać bardzo efektywnie zrealizowane środowisko AR i łączenie grafiki generowanej komputerowo ze światem rzeczywistym.

W lipcu 2018 r. na rynek w końcu trafiły pierwsze okulary i… wielkie rozczarowanie. Klienci i użytkownicy przekonywali, że spodziewali się czegoś o wiele lepszego i faktycznie przełomowego. Tymczasem pierwsza wersja okularów okazała się nieszczególnie unikalna.

Ranking: Darmowa muzyka do filmów

Nieudana premiera zapoczątkowała efekt domina. Finalnie, we wrześniu 2020 r., firma wyceniana na 6,4 mld dol. (w 2019 r.) straciła na wartości i w ciągu sześciu miesięcy jej wycena spadła do 450 mln dol. To aż 93% mniej.

Wycena spadła, ale Magic Leap ciągle dysponowała dużym kapitałem. W październiku 2021 r. poinformowała, że na rynek trafią nowe okulary – Magic Leap 2. Przekonywała, że będą to najmniejsze i najlżejsze okulary AR w branży, w dodatku do zastosowań biznesowych. Zaoferują większe pole widzenia i funkcję przyciemniania do użycia w jasno oświetlonych pomieszczeniach.

Okulary Magic Leap 2 raczej nie podbiją rynku

Nowa wersja jest adresowana do użytkownika biznesowego. Magic Leap 2 są stosunkowo małe i tutaj faktycznie firma wywiązała się z obietnicy. Niestety, cena 3299 dol. powoduje, że to sprzęt tylko do niszowych zastosowań i dla firm, które faktycznie chcą inwestować w rozwiązania AR tego rodzaju.

Tak wyglądają okulary Magic Leap 2 / Fot. CNET

Dodatkowo firma sprzedaje wersję Magic Leap 2 Developer Pro z oprogramowaniem dla programistów i przykładowymi projektami za 4099 dol. I jest też wersja Enterprise, z dwuletnim wsparciem technicznym w cenie 4999 dol.

Firma obecnie koncentruje się na trzech branżach: opieka zdrowotna, sektor obronny i publiczny oraz produkcja i przemysł. Można więc powiedzieć, że niewiele zostało z szumnych zapowiedzi i świetnych wrażeń, jakimi producent chwalił się kilka lat temu:

Na rynku nie ma obecnie zbyt wielu zestawów AR. Głównym rywalem będzie HoloLens 2 Microsoftu. Jednocześnie warto dodać, że coraz więcej firm stawia na metaverse i to raczej tam będzie chciało dokonywać kolejnych inwestycji.

Total
8
Shares
_podobne artykuły