Rola zdjęć profilowych na Facebooku w budowaniu marki osobistej
Ostatnia aktualizacja 5 kwietnia, 2023
Jeśli prowadzisz działalność, to prawdopodobnie masz też profil swojej marki na Facebooku. Czasem wizerunek jest elementem utożsamianym z prowadzonym biznesem. Dlatego rola zdjęć profilowych bywa bardzo istotna.
Ogólna rola zdjęć profilowych
Zdjęcia profilowe mają istotną rolę w budowaniu marki osobistej, ponieważ są one jednym z pierwszych elementów, które ludzie widzą, gdy odwiedzają profil np. na Facebooku. To osobista wizytówka i odzwierciedlenie twojego wizerunku i charakteru. Dlatego ważne jest, aby wybrać fotografię, która jest odpowiednia dla marki osobistej oraz przyciąga uwagę potencjalnych widzów.
Jeśli twój profil osobisty jest powiązany z marką to szczególnie ważne. Zdjęcie profilowe powinno być profesjonalne i dopasowane do twojego stylu oraz dziedziny, w której się specjalizujesz. Jeśli jesteś twórcą kreatywnym, zdjęcie może być bardziej ekscentryczne i kolorowe, natomiast, jeśli jesteś specjalistą w dziedzinie finansów, postaw na coś bardziej konserwatywnego. Ważne jest również, aby tzw. profilowe było w miarę aktualne.
Zalety dobrych zdjęć profilowych na Facebooku
Dobre zdjęcie potrafi przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, pracodawców lub współpracowników. Ponadto może pomóc ci wyróżnić się spośród innych ludzi w sieci, co może prowadzić do większej liczby kontaktów. Taka jest właśnie rola zdjęć profilowych.
Przeczytaj o bezpieczeństwie i prywatności zdjęć na Facebooku
Twoje zdjęcie profilowe na Facebooku to nie tylko kawałek grafiki, to reklama i część twojej marki osobistej. Dlatego należy poświęcić czas na wybór odpowiedniej fotografii, która będzie cię odpowiednio reprezentować.
Marka osobista, a wybór najlepszych kadrów
Najprostszym rozwiązaniem jest profesjonalna sesja fotograficzna w studio. Ta opcja nie zawsze może wchodzić w grę. Dlatego dobrze jak najlepiej przygotować się do zdjęć amatorskich. Warto zadbać o tło kadru i usunąć wszelkie elementy, które mogą odwracać uwagę od głównego tematu zdjęcia.
Zwróć uwagę na proporcje i kompozycję, aby uniknąć nierównowagi w kadrze. Zdjęcie powinno być ostre i musi mieć wysoką rozdzielczość, która ułatwi obróbkę graficzną. Fotografia niskiej jakości w efekcie wygląda nieprofesjonalnie i nieestetycznie.
Odpowiednie oświetlenie podkreśli twoje najlepsze cechy i ukryje niedoskonałości. Najlepsze światło do robienia zdjęć profilowych to naturalne światło dzienne. Jeśli musisz robić zdjęcie w ciemnym pomieszczeniu, użyj niezbyt ostrego oświetlenia sztucznego o naturalnej barwie.
Kadrowanie i perspektywa są kluczowe dla dobrego zdjęcia profilowego. Fotografia powinna mieć naturalną perspektywę osadzoną na poziomie wzroku. Jeśli twoja branża wymaga wysokiego profesjonalizmu, nietypowe kadrowanie nie wchodzi w grę.
Wygląd ma znaczenie
Rola zdjęć profilowych na Facebooku w budowaniu marki osobistej łączy się z odpowiednim strojem i makijażem. Elementy powinny być odpowiednio dobrane do twojej dziedziny działalności i stylu. Jeśli jesteś artystą, możesz wybrać bardziej ekstrawagancki strój i makijaż.
Uśmiech sprawia, że wyglądasz przyjaźniej i bardziej dostępnie. Warto zatem postawić na naturalny i pogodny wyraz twarzy, który spowoduje, że będziesz robić wrażenie przystępnej, ale profesjonalnej osoby jednocześnie.