Startup MoonPay coraz popularniejszy wśród celebrytów
Ostatnia aktualizacja 13 kwietnia, 2022
MoonPay to założona w 2018 roku firma z Miami, która umożliwia zakup oraz sprzedaż kryptowalut za pomocą konwencjonalnych środków płatności. Użytkownicy mogą więc korzystać z kart kredytowych, przelewów bankowych oraz płatności przez Apple Pay i Google Pay.
Startup obecnie zyskuje na popularności w gronie celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Snoop Dogg, Justin Bieber i Paris Hilton. Lista nazwisk jest jednak znacznie dłuższa i obejmuje aż 60 osób ze świata amerykańskiego show biznesu.
Sprawdź: Platforma zarobkowa dla freelancerów. Poznaj Fiverr
Celebryci odpowiadają za 87 milionów dolarów wpływów w MoonPay
Całościowa wartość nowej rundy finansowania w MoonPay wynosi 555 milionów dolarów, z czego 87 milionów to wkład od nowych inwestorów-celebrytów. Tiger Global i Cotaue, odpowiadający za te rundę, wyceniają obecną wartość MoonPay na 3,4 miliarda dolarów.
Działalność MoonPay opiera się również na współpracy z innymi firmami, którym sprzedaje swoją technologię – wśród nich znajduje się BitCoin.com oraz OpenSea, giełda niewymienialnych tokenów (NFT).
Od momentu uruchomienia platformy w 2019 roku, MoonPay notuje zyski. Aktualny zasięg firmy to 160 krajów, w których dociera do ponad 10 milionów klientów, a to dopiero początek. Firma planuje dalszą ekspansję, a także rozszerzenie gamy produktów.
Ivan Soto-Wright w rozmowie z CNBC stwierdził niedawno:
„Mamy aspiracje, aby ostatecznie stać się spółką publiczną”.
Zobacz: Bezpieczeństwo danych w chmurze to nie gwarant
Czym jest NFT?
NFT (non-fungible token) to niewymienialna jednostka cyfrowa, która może reprezentować zasoby ze świata rzeczywistego oraz wirtualnego. W skład tych zasobów wchodzą wszelkie utwory muzyczne, sztuka, zdjęcia, ale też wirtualne dzieła sztuki, awatary, a także wirtualne nieruchomości. Aktualnie temat NFT zyskuje popularność w świecie marketingu, skupiając wokół siebie takie marki, jak np. Coca-Cola, McDonald’s, Nike czy Gucci.