Dane LinkedIn: 91% aplikujących chce znać widełki płacowe w ogłoszeniach o pracę
Ostatnia aktualizacja 17 lutego, 2023
Badanie przeprowadzone przez LinkedIn wykazało, że 91% kandydatów i kandydatek jest bardziej skłonnych do aplikowania na stanowisko, jeśli w ogłoszeniu o pracę podano widełki płacowe.
Rynek pracy stale się rozwija, a jednym z obecnie wzrastających trendów jest transparentność płac.
Według niedawno przeprowadzonego badania LinkedIn, 91% respondentów z USA powiedziało, że widok widełek płacowych w ogłoszeniu o pracę wpłynąłby na ich decyzję o złożeniu aplikacji.
Chcemy widełek płacowych w ogłoszeniach
Badanie wykazało, że widełki płacowe były w podejmowaniu decyzji o aplikacji przez kandydata niemal tak samo ważne, jak zadania związane z daną rolą.
Obecność widełek płacowych ma ogromne znaczenie dla kandydatów
82% respondentów z innego badania LinkedIn powiedziało, że widok widełek płacowych w opisie pracy zrobiłby na nich bardziej korzystne wrażenie na temat firmy.
2023 rok zapowiada się jako rok dużej transparentności płac, ponieważ Kalifornia i Waszyngton dołączają do rosnącej listy stanów i samorządów wymagających, aby pracodawcy podawali widełki płacowe w ogłoszeniach o pracę. W Europie widełki są widoczne zdecydowanie częściej, a w Polsce portal z ogłoszeniami o No Fluff Jobs może pochwalić się największą liczbą unikalnych ofert z widełkami. Co więcej, zamieszcza on wyłącznie takie oferty.
Szacuje się, że przepisy o transparentności płac obejmują już 20% wszystkich pracowników w USA.
Dlaczego transparentność płac jest tak ważna?
Transparentność płac nie tylko pomaga wyrównać szanse i promować równość płac, ale może też przynieść korzyści firmom w dłuższej perspektywie.
Sprawdź: Unijna dyrektywa wymusi widełki płacowe
Badanie przeprowadzone przez dwóch profesorów Uniwersytetu Utah wykazało, że zwiększona transparentność prowadzi do 20% spadku nierówności płacowej między płciami.
Widełki płacowe to coś, czego zdecydowanie chcą kandydaci na rynku pracy
Z drugiej strony, badanie przeprowadzone przez Harvard Business School wykazało, że firmy w stanach i miastach, gdzie obowiązują przepisy o transparentności płac, odnotowały spadek ogólnych wynagrodzeń o 2-3%, ponieważ przepisy te zachęcały pracodawców do ustanawiania niższych płac, aby uniknąć kosztownych negocjacji.
Zobacz: Dyskryminacja płacowa
W czasach mocno konkurencyjnego rynku pracy bardziej niż kiedykolwiek wcześniej firmy powinny być transparentne w zakresie swoich praktyk płacowych. Poprzez podawanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracę, firmy mogą przyciągać i zatrzymywać najlepszych pracowników, poprawić wrażenia kandydatów na temat firmy oraz stworzyć bardziej zmotywowaną i zadowoloną siłę roboczą.