Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
account-manager-zarobki-umiejetnosci

Account manager – czym się zajmuje i jakie są jego zarobki?

Widząc ogłoszenie o pracę stanowisko account manager, niektórzy zastanawiają się, co trzeba umieć, aby móc aplikować? Ile można zarobić na takim stanowisku? Czy takie stanowiska nadal są przypisane do branży reklamowej?

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Zobacz: czym charakteryzuje się stanowisko CTO?

Account manager – czym się zajmuje?

Osoba na stanowisku account manager jest opiekunem klienta z ramienia firmy, którą reprezentuje. Najważniejsze obowiązki to pozyskiwanie nowych klientów dla firmy i negocjacja warunków współpracy, obsługa bieżących, a także utrzymywanie z nimi długotrwałych relacji.

Dodatkowo account manager odpowiedzialny jest za realizację planów sprzedażowych, a w tym także przygotowywanie ofert handlowych, prezentacji, akcji promocyjnych. Konieczne jest także zwięzłe i jasne raportowanie wyników swojej pracy przełożonym.

Opiekun klienta może awansować na stanowisko key account managera, czyli odpowiadać za najważniejszych klientów firmy. To stanowisko to wyraz uznania i zaufania, jakie pokłada się w danej osobie.

Co trzeba umieć, aby móc pracować jako opiekun klienta?

Account manager powinien mieć łatwość w nawiązywaniu kontaktów i ich utrzymywaniu. Konieczna jest umiejętność słuchania ze zrozumieniem, wyciągania właściwych wniosków, rozumienie potrzeb klienta, asertywność i zmysł handlowy. To pozwala negocjować warunki i dostosować ofertę handlową do przedstawionych wymagań.

W przypadku konkretnych branż, w których zatrudnia się account managera, ważna jest wiedza dotycząca produktów, które się sprzedaje. Wiedza kierunkowa może być ogromnym atutem, gdyż nie zawsze łatwo nauczyć się skomplikowanych technologii, żeby móc swobodnie o nich rozmawiać.

Dodatkowo konieczne są wysokie umiejętności komunikacyjne i kultura językowa zarówno w wypowiedziach jak i na piśmie. Obsługa systemów CRM i pakietów biurowych jest tu niezbędna.

Ważne jest to, aby umieć pracować pod dużą presją czasu i w stresie. Potrafić planować pracę oraz samodzielnie podejmować ważne i przemyślane decyzje, gdyż zazwyczaj pracodawcy zostawiają opiekunom klienta sporo swobody.

Przydaje się znajomość języków obcych, szczególnie gdy pracuje się z firmami międzynarodowymi. Język angielski jest niemal koniecznością, ale każdy inny jest dodatkowym atutem.

Prawo jazdy jest także ważne, gdyż account manager niejednokrotnie wyjeżdża na spotkania z klientami w sporych odległościach od macierzystej firmy.

Account manager – jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

Account manager może zarobić na początku kariery około 5500 zł brutto, ale średnia zarobków kształtuje się w granicach 6800 do 7000 zł. Co ważne, osoby z dłuższym stażem i doświadczeniem mogą liczyć na zarobki nawet powyżej 10 000 zł. Dodatkowo często stosowane są premie za uzyskane wyniki.

W tym zawodzie dodatkowo ważne są także benefity w postaci służbowego samochodu, a także laptopa i smartfona. O opiece medycznej, szkoleniach i innych dodatkach także warto wiedzieć.

Sprawdź: co to jest software house?

Total
1
Shares
_podobne artykuły