Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
content-manager-zarobki-kompetencje-wymagania

Content manager – czym się zajmuje i ile zarabia?

Ostatnia aktualizacja 4 listopada, 2022

Jeśli jesteś kreatywną osobą, masz umiejętność przenoszenia myśli na papier lub edytor tekstu i chcesz pracować w marketingu, to być może zainteresuje Cię posada na stanowisku content manager. Czym zajmuje się w firmach taka osoba i ile może zarobić?

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2022. Dodaliśmy fragment na temat narzędzi w pracy content managera.

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Content manager – kim jest?

Content manager pracuje zazwyczaj w zespole składającym się z osób zajmujących się grafiką i różnego rodzaju treściami. W skrócie określa się ich osobami kreatywnymi. Ich zadaniem jest tworzenie spójnych treściowo i graficznie reklam, ogłoszeń, newsletterów, broszur, tekstów na strony WWW, blogi, do mediów społecznościowych itp.

W większych firmach osoba na stanowisku Content managera nie tworzy sama treści, ale zarządza i nadzoruje pracę zespołu tak zwanych copywriterów. Weryfikuje jakość przygotowanych treści, ich poprawność językową, a także wymagania związane z pozycjonowaniem SEO przygotowanymi przez specjalistów.

Zobacz: kim jest etyczny haker

Jakie kompetencje powinien posiadać dobry content manager?

Dobry content manager powinien mieć łatwość operowania słowem w języku, w którym ma tworzyć treści. Zazwyczaj jest to język ojczysty, ale bywa, że wymaga się znajomości przynajmniej jednego konkretnego języka obcego w stopniu zaawansowanym.

Powinien być samodzielny i potrafić wyszukiwać ciekawe tematy związane z dziedziną, którą zajmuje się firma lub klient zlecający przygotowanie treści. Co więcej, zazwyczaj osoby na tym stanowisku muszą tworzyć treści na różne, czasem skrajnie, tematy. Wyszukiwanie odpowiednich źródeł i ich zrozumienie, a także odpowiednie wyciągnięcie ważnych treści jest kluczowe.

Powinna potrafić poruszać się w social mediach i tworzyć treści odpowiednio do nich dopasowane, biorąc pod uwagę temat, prestiż firmy, grupę docelową i bieżące trendy.

Warto mieć dobre rozwinięte kompetencje miękkie, gdyż zazwyczaj pracuje się zespole łączącym nie tylko copywriterów, ale też grafików, twórców stron WWW, programistów itp.

Warto znać popularne CMSy, gdyż często samemu publikuje się w nich przygotowane treści. Przydatna jest znajomość programów graficznych, gdyż czasem treści trzeba okrasić grafikami, choćby pobieranymi z darmowych witryn gromadzących zdjęcia. Trzeba je przyciąć do odpowiedniego formatu, zmienić rozdzielczość bądź dodać jakieś napisy.

Obowiązkowość i samoorganizacja jest bardzo ważna, gdyż często pracuje się pod presją czasu i trzeba dotrzymywać ustalonych terminów.

Narzędzia pracy content managera

W codziennej pracy content managera przyda się kilka narzędzi, które nie tylko usprawnią działania, ale też pozwolą je oprzeć o konkretne dane.

Research to czasami żmudna praca. Można ją sobie ułatwić, korzystając z agregatów treści największych serwisów (AllTop) lub narzędzia do namierzania najpopularniejszych treści typu Buzzsumo

Im więcej treści tworzymy, tym częściej możemy mieć problem z wymyślaniem nowych tematów. Rozwiązaniem tej bolączki jest narzędzie Portret, które generuje tematy do tekstów na bazie hasła. Pomocnym narzędziem przy tworzeniu treści jest także Jasnopis, który umożliwia sprawdzenie trudności zbudowanych zdań.

Aby sprawnie dobierać tematy do tekstów, warto wiedzieć, jak słowa kluczowe przedstawiają się na tle statystyk odwiedzin. Pomocny będzie w tym Semrush, który pozwoli przeanalizować możliwy ruch i trudność frazy.

Każde z tych narzędzi może wspierać codzienną pracę każdej osoby, która zajmuje się tworzeniem tekstów zarówno tych długich, jak i także krótszych do innych kanałów komunikacyjnych.

Na jakie zarobki można liczyć na stanowisku content managera?

Na stanowisku content managera, w zależności od wielkości firmy, powagi zadań, a także doświadczenia, można zarobić godziwe pieniądze. Początkujący mogą liczyć na 2 500 zł netto w górę. Doświadczeni zarobią od 5 000 zł netto w górę.

Najlepsi w swoim fachu mogą dyktować warunki, a ich zarobki mogą sięgnąć od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Sprawdź: jakie są najpopularniejsze zawody w IT

Total
0
Shares
_podobne artykuły