Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT

Praca w marketingu IT – jak to wygląda?

Ostatnia aktualizacja 4 listopada, 2022

Marketing we wszystkich branżach będzie mieć punkty wspólne i nie inaczej jest z sektorem IT. Jednakże każda z branż ma swoje cechy szczególne, które wymagają ukierunkowanych działań. Jak więc wygląda praca w marketingu IT? Na jakich aspektach warto się skupić i co jest podstawą?

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2022. Dodaliśmy informację na temat performance marketingu w IT.

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Sprawdź: Co to jest robotyka?

Praca w marketingu IT – sposób pracy

Specjaliści zatrudnieni do marketingu firm IT powinni na bieżąco aktualizować wiedzę związaną z technologiami i aktualnościami na rynku. Tworzenie dobrych kampanii, a także podejmowanie celnych decyzji zależy od dobrego przygotowania merytorycznego, a także dobrego poznania grup docelowych. Inne działania sprawdzą się w przypadku firm kładących nacisk na wytwarzanie oprogramowania, a inne w przedsiębiorstwach, które w większym stopniu zajmują się wytwarzaniem elektroniki, a w mniejszej części jej oprogramowaniem. 

Praca w marketingu IT powinna jednak przewidywać miejsce na całkowite podstawy wspólne dla wszystkich. Nadal świetną okazją promocji jest dzielenie się ekspercką wiedzą, co można z powodzeniem robić poprzez content marketing. Zaplecze tekstów pozwoli wypozycjonować stronę przedsiębiorstwa, ale też zdobyć grono osób zainteresowanych nowościami, o których mogą przeczytać.

Content marketing to organiczny sposób zdobywania zasięgów, który nie wymaga większych nakładów finansowych, poza tymi, które dotyczą zatrudnienia specjalistów. Ważne jest, aby tworzone treści dostarczały realną wartość dla klientów, odpowiadając na ich potrzeby i pytania.

Zobacz: Grafik 3D – praca

Marketing w IT to wszechstronne działania

Bieżąca komunikacja i obecność w kanałach, z których korzystają potencjalni klienci i odbiorcy to również podstawa. Zatem warto zadbać o tożsamość marki, na którą składa się spójny wizerunek komunikacyjny i graficzny. W tym miejscu duże znaczenie ma employer branding, który pozwala na zbudowanie trwałych relacji pomiędzy firmą a klientem.

Jednym z działań marketingowych w firmie IT są wizualizacje interfejsu aplikacji lub MVP (Minimum Viable Product), które pozwalają klientom lepiej zapoznać się z oferowanym produktem, a Specjalistom ds. Sprzedaży przeprowadzać skuteczne transakcje.

Działając w IT, warto na bieżąco monitorować trendy rynkowe, dlatego dużą wartość wniesie tworzenie branżowych raportów na tematy okołotechnologiczne i płacowe. Tego rodzaju treści są chętnie cytowane przez branżowe media, ale przede wszystkim umożliwiają firmie występowanie w pozycji eksperckiej.

Specjalista ds. Marketingu w IT może się wyspecjalizować w jednej dziedzinie, jeśli współpracuje w dużej organizacji. W przypadku pracy w mniejszej firmie często będzie musiał posiadać wiedzę, a także umiejętności łączące zróżnicowane kompetencje. Analityka, komunikacja, tworzenie treści i wiedza branżowa to niezbędny zestaw, nad którym warto systematycznie pracować, poszerzając kwalifikacje.

Performance marketing w IT

Celem marketingu efektywnościowego jest osiągnięcie konkretnych celów sprzedażowych. W branży IT performance marketing może funkcjonować np. jako reklamy kontekstowe (Google Display Network), które pojawiają się w konkretnych serwisach tematycznych, generując ruch do kampanii sprzedażowych lub informacyjnych. Tego rodzaju reklamy umożliwiają powiązanie aktywności użytkownika w internecie z treścią reklam, co sprawia, że trafiają one do właściwych odbiorców.

Inne działania płatne obejmują zwykłe reklamy tekstowe w wyszukiwarkach lub kampanie w serwisach społecznościowych. Każde z tych działań ma przynosić konkretne efekty nastawione na konwersję. Konwersją może być zapisanie się na newsletter, co będzie jednym z kroków do finalizacji sprzedaży, ale też bezpośrednia sprzedaż związana z wyświetleniem reklamy konkretnego produktu.

Total
0
Shares
_podobne artykuły