Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
asana

Asana idealnym narzędziem do pracy grupowej i indywidualnej

Ostatnia aktualizacja 21 marca, 2023

Jak zwiększyć produktywność zespołu? Warto wdrożyć narzędzia wspierające zarządzanie zadaniami i czasem, a także przepływem pracy. Asana jest szczególnie warta uwagi ze względu na intuicyjność interfejsu oraz możliwość integracji z wieloma programami używanymi w codziennej pracy. Co warto wiedzieć o jej możliwościach?

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Sprawdź: Web App – co to jest aplikacja webowa i jakie są jej zalety?

Asana – co to jest?

Asana to popularne narzędzie do zarządzania projektami, które umożliwia skuteczne i efektywne planowanie czasu pracy i zadań. Aplikację można włączyć bezpośrednio w przeglądarce lub pobrać ją na urządzenie. Jest idealnym narzędziem zarówno dla zespołów pracujących zdalnie, jak i dla małych i dużych przedsiębiorstw. Jednak nie tylko, ponieważ sprawdzi się doskonale również w trakcie pracy indywidualnej.

Asana została założona w 2008 roku przez Dustina Moskovitza i Justina Rosensteina, którzy wcześniej pracowali w Facebooku. Celem Asany jest usprawnienie pracy zespołowej, poprzez umożliwienie użytkownikom łatwego przeglądania zadań, projektów i terminów w jednym miejscu.

Sprawdź nowości w aplikacji (luty 2023)

Jak wygląda organizacja pracy w Asanie?

Głównym elementem Asany są zadania, które można przypisać do projektów i określonych osób oraz ustawiać terminy poszczególnych etapów ich wykonania. Użytkownicy mają do dyspozycji szereg użytecznych funkcji, m.in: 

  • Komentarze do zadań, 
  • Przesyłanie plików, 
  • Wysyłanie powiadomień,
  • Śledzenie postępów projektu.

Grupowanie według kategorii

Asana umożliwia tworzenie projektów i grupowanie zadań według kategorii. Dzięki temu można łatwo przeglądać zadania związane z danym projektem lub kategorią, co pozwala na bardziej efektywne zarządzanie czasem.

Widok głównego pulpitu w Asanie, źródło: materiały prasowe Asana

Raportowanie

Asana oferuje również funkcje raportowania, dzięki którym można śledzić postęp projektu, przeglądać wykresy Gantta i generować raporty dotyczące pracy zespołu.

Asana – aplikacja w wersji darmowej i płatnej

Plan darmowy

Wersja darmowa umożliwia zarządzanie projektami do 15 osób. W ramach tego planu mamy dostęp do nielimitowanych funkcji podstawowych w skład których wchodzi tworzenie projektów, zadań, dziennika aktywności, a także przechowywania informacji oraz komentowania.

Ponadto w darmowej wersji aplikacji mamy do dyspozycji trzy widoki projektu, dzięki którym możemy elastycznie dopasować sposób wyświetlania do preferencji.:

  • Lista;
  • Tablica;
  • Kalendarz.

Asana w darmowym planie udostępnia również integracje w ramach innych aplikacji używanych do pracy, szczególnie chodzi tu m.in. o Microsoft 365, Google Workspace i Slack. Oprócz tego dostępne są również podstawowe funkcje tworzenia raportów i eksport do formatów PDF oraz CSV.

Zobacz: Przebranżowienie

Plan płatny 

Wersja płatna pozwala na zarządzanie projektami z większą liczbą osób oraz oferuje dodatkowe funkcje, takie jak automatyzacja zadań, śledzenie czasu pracy i zarządzanie zadaniami z różnych projektów w jednym widoku.

Do wyboru mamy dwa płatne plany: Premium i Business.

Plan Premium kosztuje 10,99 euro za użytkownika rocznie. W ramach tego planu mamy znacznie rozszerzone funkcje przepływu pracy i dodatkowy widok projektu w postaci osi czasu. Oprócz tego pojawiają się tu znacznie bardziej rozbudowane funkcje tworzenia raportów i przestaje obowiązywać limit użytkowników.

Plan Business to koszt 24,99 euro rocznie za użytkownika. W tym planie znajdziemy wszystkie funkcje z poprzednich wariantów, a dodatkowo zyskujemy możliwość zarządzania zasobami. Pojawia się opcja śledzenia czasu, który upłynął na realizacji poszczególnych zadań i projektów, ścieżka krytyczna oraz widok obciążenia pracą. Dzięki temu optymalizacja pracy zespołu staje się znacznie łatwiejsza, szczególnie w większych organizacjach. W planie Business również nie istnieje żaden limit użytkowników.

Total
0
Shares
_podobne artykuły