Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT

Konsola Xbox – gry mogą zawierać reklamy w fabule

Jesteśmy już przyzwyczajeni do wyświetlania reklam w wielu kanałach multimedialnych, choć nie bez irytacji. Często występują w darmowych pakietach, a można się ich pozbyć płacąc określoną kwotę abonamentu lub instalując stosowne wtyczki do przeglądarki. Teraz przyszedł czas na graczy. Czy konsola Xbox stanie się agregatem reklam? Jakie wieści płyną w sprawie nowego projektu Microsoftu?

Sprawdź: inStreamly łączy mikro-streamerów i światowe marki

Darmowe gry na konsolę Xbox z reklamozą?

Pojęcie reklamozy jest nam znane ze świata rzeczywistego. Chaos wywołany mnogością szyldów i billboardy umieszczone przy drogach szpecą krajobraz. Okazuje się, że Microsoft może zdecydować się na wprowadzenie reklamozy do światów wirtualnych. Gigant technologiczny chce rozpocząć współpracę z firmami adtech, aby stworzyć system umożliwiający reklamodawcom prezentowanie reklam w grach. Reklamoza nie jest tutaj pojęciem przypadkowym, bowiem reklamy miałyby mieć formę cyfrowo renderowanych billboardów w grach z otwartymi światami oraz wyścigowych.

Pierwsze wzmianki o tej inicjatywnie pojawiły się na łamach Business Insidera. Nie jest jeszcze jasne, jaką dokładnie formę miałyby mieć reklamy. Czy byłyby to obrazy statyczne, czy może wideo wraz z dźwiękiem. Planowane wdrożenie rozwiązania miałoby mieć miejsce około trzeciego kwartału 2022 roku.

Rzecznik Microsoftu w wypowiedzi dla serwisku Kotaku powiedział, że zawsze szuka sposobów na poprawienie doświadczeń graczy. Na ten moment firma nie ma nic do dodania na temat planowanego systemu reklamowego.

Zobacz: Praca w GameDev – co trzeba wiedzieć?

Konsola Xbox – reklamy i tak funkcjonują już w ramach platformy

Microsoft sprzedaje już przestrzeń reklamową na Xboxach w pulpicie nawigacyjnym. Nowy system ma umożliwić innym markom dojście z przekazem do coraz młodszych graczy, którzy nie oglądają już telewizji, zatem coraz trudniej do nich dotrzeć.

Czy gracze przyjmą to pozytywnie? Microsoft próbuje balansować na granicy niezadowolenia graczy, zapewniając, że żadna z reklam nie wpłynie negatywnie na doświadczenia rozgrywki. Reklamy mają dotyczyć wyselekcjonowanych marek.

Total
1
Shares
_podobne artykuły