Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
narzedzia-project-managera

Najlepsze narzędzia project managera

Przedstawiamy najlepsze narzędzia project managera, dlatego że niemal żadnej pracy nie da się wykonywać, nie mając do tego odpowiednich akcesoriów. Kierownicy projektów mają bardzo skomplikowaną pracę, dlatego często wspierają się różnymi programami i aplikacjami.

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Najlepsze narzędzia project managera

Poniżej zamieszczamy opisy najpopularniejszych i najlepszych narzędzi, które mogą przydać się project managerom. Wspierają one nie tylko w zarządzaniu zespołem i projektami. Umieściliśmy je w kolejności alfabetycznej, gdyż nie chcemy sugerować, że jedne są lepsze od drugich. Samemu trzeba wybrać coś, co pomoże w pracy.

Sprawdź: Jak się przebranżowić?

Asana

Asana jest doskonałym narzędziem dla project managerów. Pozwala na zaawansowane zarządzanie projektami, współpracę pomiędzy ludźmi, a nawet działami. Bez problemu tworzy się w niej wszelkiego typu plany, roadmapy, harmonogramy, raporty. Doskonale nadaje się do tworzenia zadań i rozdzielania ich pomiędzy członków zespołu.

Basecamp

Basecamp jest narzędziem, które umożliwia zarządzanie pracą zespołów. Zawiera tablice, na których można dyskutować nad danym projektem, tworzyć roadmapy, udostępniać pliki i listy rzeczy do zrobienia.

Canva

Canva to narzędzie pozwalające tworzyć niebanalne prezentacje, grafiki do newsletterów i innych, w których ważne jest połączenie grafiki, tekstu, a także innych elementów. Można tworzyć je od zera, korzystać z już gotowych projektów, jak również pracować zespołowo. Jest dostępna przez przeglądarkę internetową i jako aplikacja. Projekty można zlecić do druku, który zostanie wykonany ekologicznie i dostarczony pod wskazany adres.

Evernote

Evernote jest narzędziem, które dostępne jest jako aplikacja mobilna, desktopowa, poprzez przeglądarki i jako pluginy do nich. Pozwala gromadzić dane i tworzyć różnego rodzaju notatki. Jako plugin do przeglądarek pozwala na wygodne wycinanie treści, a także fragmentów stron. Umożliwia automatyczne tworzenie notatek z plików tekstowych, stron www, zdjęć, nagrań audio, a nawet odręcznych notatek. Wszelkie materiały można opatrzyć tagami, grupować i wygodnie przeszukiwać, jak również eksportować do zewnętrznych aplikacji.

JIRA

JIRA to potężne narzędzie zarówno do efektywnego zarządzania projektami, śledzenia błędów, planowania, monitorowania, raportowania jak i automatyzacji. Pozwala korzystać z gotowych szablonów (Scrum, Kanban, DevOps, śledzenia błędów) lub tworzyć własne. Wszelkie szablony można modyfikować w dowolnym momencie. Rozszerzenia pozwalają na dostosowanie działania aplikacji i współpracy z innymi narzędziami. Dostosowano ją do pracy zarówno z małymi zespołami, jak i organizacjami liczącymi 20 000 użytkowników.

Kalendarz Google

Kalendarz Google znajdziemy w każdym smartfonie z systemem Android, ale można z niego korzystać także poprzez przeglądarkę i jako pluginy do wielu aplikacji, w tym przeglądarek, programów pocztowych itp.

Jeśli nie możesz obyć się bez kalendarza, to warto używać elektronicznej wersji zamiast papierowego zeszytu. Dzięki temu narzędziu stworzycie dowolne kalendarze, które da się udostępniać wielu osobom i dla każdej z nich określić możliwości oglądania treści i zapisów, a także modyfikacji działań. Bez problemu tworzy się w nich przypomnienia o spotkaniach, do których można dodać wszelkie zainteresowane osoby, a także link do Google Meet. Zaawansowane są także możliwości ustawienia przypomnień. Co więcej, każda z tych osób może otrzymać powiadomienie mailem i automatycznie dodać to wydarzenie do swojego kalendarza.

LanguageTool

LanguageTool to wielojęzyczne narzędzie do sprawdzania pisowni, gramatyki i stylu. Korzystają z niego największe firmy na świecie, to dlaczego nie moglibyście i Wy? Jest dostępne jako wtyczka do większości edytorów tekstów, w tym także LibreOffice, Dokumentów Google, Word i tym podobnych. Istnieją wtyczki do najpopularniejszych przeglądarek (Chrome, Edge, Firefox, Safari, Opera), dzięki czemu na bieżąco otrzymujemy wskazówki jak ulepszyć tekst (w tym wskazówki dotyczące interpunkcji, itp.) podczas pisania wiadomości e-mail, posta na blogu lub zwykłego tweeta. Narzędzie wykrywa problemy i od razu sugeruje poprawki. Może uczyć się nowych wyrazów, które użytkownik może dodawać do słownika.

Trello

Trello jest narzędziem pozwalającym na tworzenie zadań, śledzenie postępów, komentowanie ich, priorytetyzowanie, a także na dyskusje itp. Można dodawać pliki, listy kontrolne, a nawet automatyzację.

Zobacz: Antywirus na telefon

Total
1
Shares
_podobne artykuły