Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
Unreal Engine 5, Unrealengine.com

Matrix Awakens pokazuje możliwości silnika Unreal Engine 5

Jeśli mówimy o pracy w sektorze gier, to chyba każdy developer zgodzi się z informacją, że Unreal Engine 5 jest doprawdy “unreal”.

Jeśli mówimy o pracy w sektorze gier, to chyba każdy developer zgodzi się z informacją, że Unreal Engine 5 jest doprawdy >>unreal<<.

9 grudnia pojawiło się demo technologiczne The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience. Posiadacze konsol Xbox Series X/S i PlayStation 5 mogli i nadal mogą je bezpłatnie pobrać, a następnie uruchomić i podziwiać możliwości silnika Unreal Engine 5 (UE5).

Jeśli możesz włączyć to demo na telewizorze 4K wysokiej jakości, przekonasz się, że niektóre elementy wyglądają jak film, a inne – jak gra. Problem w tym, że czasami trudno je odróżnić.

Sprawdź: Rozwiązywanie problemów

To chyba pierwszy raz w historii gier, kiedy musieliśmy naprawdę poważnie zastanawiać się nad tym, co jest prawdziwe, a co nie jest.

Później było jeszcze lepiej, bo demo pozwala na wzięcie udziału w scenie rodem z najlepszych filmów akcji. A potem możemy jeszcze niemal dowolnie spacerować po wirtualnym mieście z Matriksa.

Unreal Engine 5 pokazuje, co czeka nas w przyszłości. I można powiedzieć już teraz: fani gier mogą zacierać ręce. Ale nie tylko oni. Developerzy również mają wiele powodów do radości.

Dlaczego Unreal Engine 5 to przyszłość?

Silnik Unreal Engine 5 wykorzystuje dwie świetne technologie, Lumen i Nanite, które powinny zrewolucjonizować świat gier i elektronicznej rozrywki.

Wyobraź sobie, że pracujesz w studio gamingowym. Tworzycie grę i chcecie dodać do niej efekty oświetlenia. To ogrom pracy! Wprowadzenie efektów na skalę globalną, które będą udawać światło, zajmuje dużo czasu i kosztuje mnóstwo pieniędzy. Graficy i artyści muszą tworzyć specjalne lightmapy, w których znajdują się informacje o oświetleniu, indywidualne tekstury, itp. itd.

Zobacz: GameDev

Lumen znacznie ułatwia pracę nad oświetleniem. Epic Games, twórcy silnika UE5, tłumaczą, że możemy po prostu przesuwać źródła światła po otoczeniu, wykorzystując płynnie działające narzędzia UE5. Trudno wyobrazić sobie łatwiejszy sposób na zmienianie oświetlenia. Na poniższym filmie możesz nawet zobaczyć Lumen w praktyce, kiedy developer dostosowuje promień światła punktowego w scenie z dachem jaskini:

Lumen to technologia, która znacznie przyspieszy prace nad tworzeniem gier.

Ale to nie koniec. Jest jeszcze Nanite. Ta technologia odpowiada za renderowanie grafiki na poziomie mikrowielokątów. Technologia została zaprojektowana w taki sposób, że możemy importować skany obiektów w jakości filmowej bezpośrednio do świata gry.

Developerzy mogą bezpośrednio importować gotowe obiekty do świata gry, które będą w jakości filmowej, czyli bardzo realistycznej. Dla gracza to nie ma większego znaczenia, bo widzi on tylko efekt końcowy. Ale zastanów się, ile pracy trzeba włożyć w to, aby w grze pojawił się np. samochód? Albo choćby dobrze opracowane, bogate w szczegóły znaki drogowe?

Wszystkie obiekty to modele graficzne, zawierające wiele poziomów szczegółowości. Opracowanie ich to mnóstwo czasu i pracy. Później zaś trzeba je dostosować jeszcze do wykorzystania w grze. UE5 ułatwi cały ten proces. Silnik i jego technologia Nanite potrafi skanować obiekty, a potem generować ich różne wersje szczegółowości.

Jeśli chcesz pracować w sektorze gamingowym, zacznij już teraz uczyć się możliwości silnika UE5. Zapewniamy: to przyszłość.

Total
0
Shares
_podobne artykuły