Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
redesign

Redesign strony internetowej – kiedy warto go przeprowadzić?

Ostatnia aktualizacja 21 kwietnia, 2023

Redesign może być ratunkiem w przypadku witryn, które przestały spełniać swoje założenia biznesowe lub odnotowaliśmy znaczący spadek odwiedzin. Na czym dokładnie polega to działanie, co wziąć pod uwagę i jak rozpoznać, że nadszedł już czas na duże zmiany? O tym przeczytasz w poniższym tekście.

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Zobacz: Audyt UX – na czym polega i co pomaga zbadać?

Na czym polega redesign?

Redesign to proces polegający na przemyślanym przekształceniu istniejącego projektu w celu poprawienia jego funkcjonalności, estetyki oraz dostosowania do zmieniających się potrzeb użytkowników i technologii. 

W przypadku redesignu strony internetowej oznacza to przede wszystkim przebudowę wizualną i strukturalną witryny, której celem jest zwiększenie jej użyteczności, konwersji oraz satysfakcji użytkowników.

Kiedy warto przebudować stronę internetową?

Warto zastanowić się nad redesignem strony internetowej, gdy zaczynamy dostrzegać pierwsze sygnały nieadekwatności w porównaniu do aktualnych trendów, czy też możliwości technologicznych. Co dokładnie powinno zwrócić naszą uwagę?

  1. Wygląd witryny jest już nieaktualny i nie przyciąga uwagi użytkowników.
  2. Analiza statystyk wykazuje spadek liczby odwiedzin, konwersji lub innego kluczowego wskaźnika. Możesz to monitorować np. w Google Analytics.
  3. Pojawiły się nowe potrzeby biznesowe, które wymagają zmian w strukturze witryny.
  4. Strona nie jest responsywna, a więc nie działa poprawnie na różnych urządzeniach i przeglądarkach.
  5. Chcemy usprawnić procesy związane z obsługą witryny, np. zmienić system zarządzania treścią (CMS).

Sprawdź: Błędy w UX – 7 najczęściej popełnianych

Jak przebiega redesign?

Mając na uwadze powyższe elementy, prawdopodobnie wykonaliśmy już diagnozę problemów lub jesteśmy w trakcie ich definiowania. Musimy więc ustalić, jakie cele ma spełnić nowa odsłona witryny. Może to być poprawienie doświadczeń użytkowników lub dostosowanie wyglądu do aktualnych trendów i możliwości technicznych. Ale też możemy oczekiwać zwiększenia liczby konwersji lub osiągnięcia nowych celów biznesowych.

Na podstawie wyłonionych problemów w starej wersji i zdefiniowanych celów odświeżonej strony, opracowujemy nowy projekt. Następnie przychodzi czas na wdrożenie wszystkich poprawek dotyczących designu lub funkcji, testowanie i optymalizację.

Po redesignie warto monitorować statystyki, aby na bieżąco weryfikować skuteczność procesu. Kluczowa będzie również optymalizacja SEO, aby nie zaprzepaścić pracy włożonej w redesign oraz sprawdzenie wydajności witryny pod kątem szybkości ładowania w przeglądarce.

Zobacz: Headless CMS. Przyszłość zarządzania treścią

Projekty redesignu znanych witryn

Poniżej znajdziesz odnośniki do interesujących projektów przykładowych procesów redesignu znanych witryn i aplikacji internetowych:

Total
0
Shares
_podobne artykuły