Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
Facebook nie szanuje prywatności. A może jednak jest inaczej?

Czy Facebook nie szanuje prywatności użytkowników?

Ostatnia aktualizacja 28 marca, 2023

Facebook, założony przez Marka Zuckerberga w 2004 roku, szybko stał się jedną z najważniejszych platform społecznościowych na świecie. Dzięki swojej rozbudowanej infrastrukturze i dużej bazie użytkowników serwis zyskał ogromne możliwości komercyjne. Wielokrotnie podejmowane były zarówno pozytywne, jak i negatywne kroki w kierunku zwiększenia prywatności użytkowników.

  • Prywatność w internecie to zagadnienie, które od dawna budzi wiele kontrowersji
  • W szczególności dotyczy to dużych firm, takich jak Facebook
  • Czy rzeczywiście ta platforma nie szanuje prywatności swoich użytkowników?
Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Facebook nie szanuje prywatności

W ostatnich latach Facebook stał się obiektem krytyki ze względu na sposób, w jaki firma zarządza danymi użytkowników. Przypadki takie jak afera Cambridge Analytica czy naruszenie prywatności 50 milionów użytkowników w 2018 roku, wskazują na pewne słabości w polityce prywatności serwisu. Facebook był także krytykowany za tworzenie tzw. shadow profiles – profilów użytkowników, którzy nie mają konta na platformie, ale których dane są gromadzone poprzez śledzenie ich aktywności w sieci.

Pomimo krytyki Facebook podejmuje również kroki mające na celu zwiększenie prywatności swoich użytkowników. W 2019 roku firma ogłosiła “Privacy-Focused Vision”, która koncentruje się na ochronie danych i zapewnieniu większej prywatności na platformie. Ponadto firma wprowadziła narzędzie “Off-Facebook Activity”, które pozwala użytkownikom kontrolować, jakie informacje są zbierane na ich temat poza serwisem.

Facebook a regulacje prawne

W odpowiedzi na rosnące obawy dotyczące prywatności w sieci, wiele rządów wprowadziło nowe regulacje mające na celu zwiększenie ochrony danych. Przykładem takiej regulacji jest Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych (RODO) w Unii Europejskiej.

Facebook podjął działania mające na celu zgodność z tymi regulacjami, co przyczyniło się do zwiększenia prywatności użytkowników.

Sprawdź: Jak usunąć zdjęcie z Facebooka

Czy zatem Facebook nie szanuje prywatności użytkowników? Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. W przeszłości firma była wielokrotnie krytykowana za swoje działania w zakresie prywatności, ale równocześnie podejmuje kroki mające na celu poprawę ochrony danych i prywatności swoich użytkowników. Warto zauważyć, że Facebook musi również dostosować się do regulacji prawnych wprowadzanych na świecie, które zmuszają go do wprowadzenia zmian w polityce prywatności.

Ostatecznie odpowiedź na pytanie, czy Facebook szanuje prywatność użytkowników, zależy od perspektywy. Firma ma swoje wady i niedociągnięcia, ale także dokłada starań, aby poprawić swoje działania w zakresie prywatności. Jako użytkownicy, powinniśmy być świadomi zagrożeń związanych z udostępnianiem naszych danych i odpowiednio chronić naszą prywatność, niezależnie od platformy, której używamy.

Total
0
Shares
_podobne artykuły