Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
Playlisty generowane przez AI na Spotify. / Fot. Spotify.com

Nowa funkcja Spotify. AI stworzy dla Ciebie idealną playlistę

Ostatnia aktualizacja 8 kwietnia, 2024

Spotify wprowadza kolejną funkcję wykorzystującą sztuczną inteligencję (AI) – personalizowane playlisty tworzone na podstawie pisemnych poleceń użytkownika. Ta nowa funkcja, obecnie w fazie beta, umożliwi użytkownikom generowanie spersonalizowanych playlist, wykorzystując do tego celu szeroki zakres poleceń tekstowych. Początkowo dostępna będzie dla użytkowników w Wielkiej Brytanii i Australii na urządzeniach z systemami Android i iOS. W kolejnych miesiącach funkcja ta ma być rozwijana i wprowadzana w kolejnych krajach.

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Nowa era personalizacji w Spotify

Spotify już wcześniej odniosło sukces dzięki funkcji AI DJ, a teraz serwis streamingowy wprowadza AI do tworzenia playlist. Użytkownicy będą mogli teraz generować playlisty na podstawie pisemnych poleceń, nawet tak niestandardowych jak “utwory do startu rakiety NASA” czy “muzyka do snu dla kota”. Możliwości są niemal nieograniczone, obejmując różnorodne tematy, od miejsc i zwierząt po działania, postacie z filmów, kolory czy emotikony. Spotify wykorzystuje swoje zaawansowane algorytmy do personalizacji tworzonych playlist, biorąc pod uwagę historię słuchania i preferencje użytkownika.

Jak działa nowa funkcja Spotify?

Spotify korzysta z dużych modeli językowych (LLM), aby zrozumieć intencje użytkownika, a następnie wykorzystuje swoją technologię personalizacji — informacje o historii słuchania i preferencjach użytkownika — aby spełnić polecenie i stworzyć spersonalizowaną playlistę generowaną przez AI. Użytkownicy mogą następnie dostosować wygenerowaną playlistę, wydając polecenia takie jak “mniej wesoło” czy “więcej popu”, lub przesuwając w lewo utwory, które chcą usunąć z playlisty.

Tworzenie playlisty z pomocą AI. / Źródło: Spotify.com

Spotify podkreśla, że wprowadzone rozwiązania AI są wyposażone w zabezpieczenia, aby nie reagować na obraźliwe polecenia lub te dotyczące bieżących wydarzeń lub konkretnych marek.

Inwestycje Spotify w technologię AI

Inwestycje Spotify w technologię AI mają na celu nie tylko ulepszenie usługi streamingowej, ale także otwarcie nowych możliwości dla personalizacji i interakcji z użytkownikiem. Poprzez wykorzystanie technologii Sonantic i OpenAI, Spotify stworzyło sztuczną wersję głosu Xaviera „X” Jernigana, wprowadzając użytkowników w świat spersonalizowanych wyborów muzycznych. Ponadto Spotify prowadzi badania wewnętrzne, aby lepiej zrozumieć możliwości AI i dużych modeli językowych, otwierając drogę do nowych, innowacyjnych zastosowań.

CEO Spotify, Daniel Ek, zasugerował, że firma rozważa różne sposoby wykorzystania AI, w tym podsumowywanie podcastów czy tworzenie generowanych przez AI reklam audio.

Przed wprowadzeniem playlist AI, Spotify zaoferowało funkcję Niche Mixes, umożliwiającą tworzenie spersonalizowanych playlist za pomocą poleceń. Chociaż była to krok w kierunku personalizacji, nie wykorzystywała ona technologii AI, co ograniczało jej możliwości w zakresie zrozumienia języka. Nowa funkcja playlist AI stanowi znaczący postęp, oferując użytkownikom jeszcze bardziej spersonalizowane i intuicyjne doświadczenia muzyczne.

Czytaj dalej:

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Obserwuj EnterTheCode.pl w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.

Total
0
Shares
_podobne artykuły