Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
storytelling

Opowieści, które sprzedają. Jak storytelling wpływa na marketing

Ostatnia aktualizacja 7 marca, 2024

Jednym z narzędzi każdej skutecznej strategii marketingowej jest storytelling. Jak wskazuje sama nazwa, chodzi tu o opowiedzenie historii, z którą klient będzie mógł się utożsamić. Zadaniem marki jest stworzenie przestrzeni na relację z produktem, który będzie odpowiedzią na potrzeby i problemy klientów. Na czym dokładnie polega storytelling i jak można go wykorzystać w marketingu aplikacji?

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Czym jest storytelling?

Storytelling to sztuka przekazywania historii, która pozwala na komunikację i budowanie relacji z odbiorcami. Opiera się na konstruowaniu narracji, która jest w stanie przyciągnąć uwagę, wywołać emocje i pozostać w pamięci słuchaczy czy czytelników. W kontekście marketingu, storytelling umożliwia markom opowiadanie swoich historii w sposób, który podkreśla ich unikalne wartości, misję i wizję.

Jak storytelling może pomóc w marketingu aplikacji?

Dzisiaj użytkownicy są bombardowani setkami informacji każdego dnia, trudno jest zatem zatrzymać ich uwagę na dłużej.

Storytelling w marketingu aplikacji nie tylko pomaga wyróżnić produkt na tle konkurencji, ale także buduje emocjonalne powiązanie z użytkownikami. Jest to nieocenione działanie dla utrzymania lojalności i zaangażowania.

Historie mogą być wykorzystywane do przedstawienia przypadków użycia aplikacji, pokazania jej wpływu na życie realnych osób czy opowiadania o jej ewolucji. Z naszego rodzimego podwórka wywodzą się doskonałe przykłady aplikacji mobilnych oraz usług, które stanowią niesamowite ułatwienie codziennego funkcjonowania.

Przykładowo, Blik w swoich reklamach postawił na stworzenie prostych historii odwołujących się do łatwości i szybkości rozwiązania problemu z płaceniem.

W jednej z nich poznajemy kasjera, który znużony długim dniem pracy, pod koniec swojej zmiany musi obsłużyć jeszcze osobę z ogromnymi zakupami, która na sam koniec wyciąga ogromną portmonetkę z monetami i bankotami. Jakby tego było mało, za nią ustawia się jeszcze jedna klientka z dużym koszykiem, lecz ona natychmiast daje znać, że zapłaci zbliżeniowo za pomocą Blika. Proste, przyjemne i przynosi realną ulgę w bolączkach prozaicznych sytuacji, prawda?

Dalsza część tekstu znajduje się pod materiałem wideo:

Innym przykładem jest InPost, który jakiś czas temu wprowadził usprawnienie w procesie nadawania przesyłek paczkomatem, eliminując konieczność generowania i drukowania etykiet wysyłkowych. Dobry storytelling może trwać zaledwie 30 sekund!

Dalsza część tekstu znajduje się pod materiałem wideo:

Powyższe przykłady pokazują, że w storytellingu wcale nie chodzi o rozbudowaną opowieść. Sednem jest prosty schemat, w którym zawierają się trzy kluczowe elementy:

  • Postać
  • Konflikt lub problem
  • Rozwiązanie

Jak wykorzystać storytelling w marketingu aplikacji?

Historię można zbudować w oparciu o różne perspektywy, wśród których można wymienić:

  • Opowieści klientów: Wykorzystanie historii z życia użytkowników, którzy dzięki aplikacji rozwiązali swoje problemy lub osiągnęli cele. To dobry sposób na pokazanie wartości produktu.
  • Historia marki: Podzielenie się historią powstania aplikacji, wyzwaniami, które twórcy musieli pokonać na drodze do sukcesu oraz misją i wizją produktu, pomaga budować głębszą relację z użytkownikami.
  • Content marketing oparty na storytellingu: Tworzenie treści, takich jak artykuły na blogu, filmy, podcasty czy posty w mediach społecznościowych, które opowiadają interesujące historie związane z aplikacją, jej funkcjonalnościami lub branżą.
  • Interaktywne doświadczenia: Wykorzystanie elementów gier, quizów czy interaktywnych opowieści, które pozwalają użytkownikom na stanie się częścią historii aplikacji.

Opowiadanie historii to prosty sposób na zwiększenie rozpoznawalności

Storytelling w marketingu znacznie przyczynia się do budowania zaufania i lojalności wśród użytkowników. Wpływa także na zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zaangażowania.

Opowiadanie historii, które rezonują z odbiorcami, może również pomóc w lepszym zrozumieniu wartości aplikacji i jej zastosowań, co przekłada się na wyższe wskaźniki konwersji.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Obserwuj EnterTheCode.pl w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.

Czytaj także:

Praca w marketingu IT – jak to wygląda?

Na czym polega social media marketing?

Total
0
Shares
_podobne artykuły