Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT

Użytkownicy Netflixa z USA udostępniają swoje hasła

Jak wynika z najnowszej ankiety Leichtman Research Group, 1/3 amerykańskich subskrybentów Netflixa udostępnia swoje dane do logowania innym osobom.

Stany Zjednoczone i Kanada liczą w sumie ok. 74 mln abonentów Netflixa. Z ankiety przeprowadzonej wśród 4400 respondentów wynika, że aż 33% z nich udostępnia swoje hasło komuś innemu. W ostatnim czasie Netflix zaczął stopniowo podwyższać cenę abonamentu, co miało związek z wyhamowaniem wzrostu liczby nowych subskrypcji. Udostępnianie danych do logowania zdaje się być powszechnym sposobem na unikanie opłat za konsumowanie treści. Ograniczanie takich działań nie jest jeszcze szeroko stosowane przez platformy streamingowe, ale staje się konieczne wobec strat, jakie ponoszą firmy.

Z ankiety wynika także, że aż 29% wszystkich usług jest współdzielonych między gospodarstwami domowymi, a tylko 12% z nich jest w pełni opłacanych przez kogoś mieszkającego poza danym gospodarstwem domowym.

Netflix próbuje przeciwdziałać temu procederowi, ponieważ traci na tym miliardy dolarów. Do tej pory serwis nie posiadał żadnych mechanizmów chroniących go przed udostępnianiem haseł nieuprawnionym użytkownikom. Wobec tego firma stoi przed wyzwaniem przeprowadzenia tego procesu tak, aby nie rozsierdzić odbiorców, którzy mogą to odebrać jako daleko idące ingerencje.

Zobacz: Waymo rozpoczyna program badawczy w San Francisco

Nowa funkcja Netflixa – opłata za udostępnianie hasła

Na początku marca Netflix poinformował o wprowadzeniu testowych opłat za udostępnianie hasła do platformy. Takie rozwiązane będzie testowane na terenie trzech państw poza USA: Chile, Kostaryka i Peru. Wcześniej Netflix podkreślał, że stara się ułatwiać korzystanie z platformy np. poprzez wprowadzanie współdzielonych kont dla osób mieszkających razem. Jednak udostępnianie haseł na zewnątrz sprawia, że serwis traci środki na tworzenie nowych programów.

Sprawdź: Astrofotograf wykonał zdjęcie spaceru astronautów

Dyrektor ds. innowacji, Chengyi Long, podkreśla jednak, że Netflix zdaje sobie sprawę z szerokiego wyboru rozrywki, dlatego postara się zachować elastyczność swoich rozwiązań. Firmie zależy na zrozumieniu użyteczności nowej funkcji opłaty za udostępnianie danych do logowania. Long podkreśla, że to rozwiązanie stanie się szeroko dostępne i egzekwowane dopiero po przeanalizowaniu sytuacji.

Total
0
Shares
_podobne artykuły