Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT

Zarządzanie tożsamością od SunVia a metaverse

Ostatnia aktualizacja 1 kwietnia, 2022

Żyjemy w świecie monetyzowania wszystkiego, więc nie inaczej jest z naszymi danymi. Uwaga już dawno temu stała się jedną z walut w świecie treści instant. Startup technologiczny, SunVia, podnosi kwestię zarządzania tożsamością jako istotnego elementu funkcjonowania w sieci. SunVia wskazuje, że większa dbałość o relację z konsumentem i umożliwienie mu łatwego weryfikowania sposobów przetwarzania jego danych może mieć duże znaczenie dla potencjału metaverse.

SunVia umożliwi rejestrację swojego świata w Metaverse Operations Manager. To narzędzie pozwoli na uporządkowanie informacji na temat naszej tożsamości, uwiarygodni ją, a także ułatwi zarządzanie cyfrową własnością.

Sprawdź: Blackout może niedługo stać się realnym problemem

Prezes i CTO SunVia, Jay Walker mówi: „W ciągu ostatnich 10-15 lat tożsamość cyfrowa ludzi zyskała na znaczeniu; każdy ma teraz znacznie większe życie cyfrowe. Ludzie chcą mieć możliwość kontrolowania swoich danych osobowych i zarządzania tym, kto ma dostęp do tych danych”.

Przyszłość korzystania z sieci opiera się o zmianę paradygmatu tożsamości cyfrowej. Dotychczas zwiększanie anonimowości i nieuchwytności było przeciwnym biegunem do równocześnie istniejącej ekspansji gromadzenia danych przez firmy i reklamodawców.

SunVia widzi potencjał w zmianie sposobu wykorzystywania danych osobowych

Jay Walker podkreśla wagę etycznej relacji między konsumentami a reklamodawcami. W tym celu narzędzia od SunVia mają ułatwić możliwość kontrolowania obiegu danych osobowych, a także ich wycofywanie. Dzisiejsze administrowanie danymi przez osoby fizyczne jest znacznie utrudnione.

Większa kontrola nad danymi osobowymi uporządkuje targetowanie reklam, co ma szansę przyczynić się do budowania pozytywnych relacji między konsumentami a reklamodawcami. Lepiej dopasowane reklamy mają szansę stać się pożądanymi i przydatnymi treściami.

Zobacz: Samsung umożliwi naprawę urządzeń Galaxy

Myślą przewodnią Metaverse Operations Manager ma być „posiadanie samych siebie” w formie pełnej kontroli nad tożsamością cyfrową. Aktualni zewnętrzni administratorzy danych nie powinni traktować konsumentów przedmiotowo. SunVia przewiduje, że odzyskanie sprawczości w decydowaniu o przepływie tych informacji będzie miało decydujące znaczenie dla przyszłości metaverse.

Total
0
Shares
_podobne artykuły