Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
Zwolnienia w sektorze gier / Fot. DC Studio, Shutterstock

Już ponad 5 tys. pracowników z branży gier straciło pracę w 2024 roku

Ostatnia aktualizacja 26 stycznia, 2024

Liczba zwolnień w branży gier ogłoszonych w styczniu jest już większa niż połowa całkowitej liczby zwolnień w całym 2023 roku.

Strona internetowa technicznego artysty Farhana Noora, Video Games Layoffs, śledzi potwierdzone cięcia w branży gier od początku zeszłego roku. Według niej w 2023 roku łącznie pracę straciło około 10 500 pracowników. W chwili pisania tego tekstu, szacowana łączna liczba zwolnień na 2024 rok na tej samej stronie wynosi obecnie 3770.

Jednak wczorajsze informacje o tym, że Microsoft zwalnia 1900 pracowników ze swojego działu gier wideo oznaczają, że gdy lista zostanie następnym razem zaktualizowana, łączna liczba zwolnień wyniesie co najmniej 5670.

Oznacza to, że łączna liczba zwolnień w 2024 roku, do 26 stycznia, osiągnęła już 54% łącznej liczby zwolnień z 2023 roku.

Duzi gracze zwalniają z pracy

Microsoft redukuje około 8% etatów ogólnego działu gier, który zatrudnia około 22 000 pracowników.

We wtorek Riot Games również potwierdziło, że zwalnia około 530 pracowników, co stanowi około 11% wszystkich pracowników.

Wcześniej w tym miesiącu Unity wyjawiło plan zwolnienia 25% swojej załogi, co łącznie wynosi 1800 pracowników (to częściowo tłumaczy, dlaczego łączna liczba jest już tak wysoka w tym roku).

Ten rok nie rozpoczął się za dobrze dla sektora gamingowego.

Czytaj też:

Total
0
Shares
_podobne artykuły