Już ponad 5 tys. pracowników z branży gier straciło pracę w 2024 roku
Ostatnia aktualizacja 26 stycznia, 2024
Liczba zwolnień w branży gier ogłoszonych w styczniu jest już większa niż połowa całkowitej liczby zwolnień w całym 2023 roku.
Strona internetowa technicznego artysty Farhana Noora, Video Games Layoffs, śledzi potwierdzone cięcia w branży gier od początku zeszłego roku. Według niej w 2023 roku łącznie pracę straciło około 10 500 pracowników. W chwili pisania tego tekstu, szacowana łączna liczba zwolnień na 2024 rok na tej samej stronie wynosi obecnie 3770.
Jednak wczorajsze informacje o tym, że Microsoft zwalnia 1900 pracowników ze swojego działu gier wideo oznaczają, że gdy lista zostanie następnym razem zaktualizowana, łączna liczba zwolnień wyniesie co najmniej 5670.
Oznacza to, że łączna liczba zwolnień w 2024 roku, do 26 stycznia, osiągnęła już 54% łącznej liczby zwolnień z 2023 roku.
Duzi gracze zwalniają z pracy
Microsoft redukuje około 8% etatów ogólnego działu gier, który zatrudnia około 22 000 pracowników.
We wtorek Riot Games również potwierdziło, że zwalnia około 530 pracowników, co stanowi około 11% wszystkich pracowników.
Wcześniej w tym miesiącu Unity wyjawiło plan zwolnienia 25% swojej załogi, co łącznie wynosi 1800 pracowników (to częściowo tłumaczy, dlaczego łączna liczba jest już tak wysoka w tym roku).
Ten rok nie rozpoczął się za dobrze dla sektora gamingowego.
Czytaj też: