Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
hotjar

Hotjar – świetne narzędzie UX-owca. Poznaj też inne

Hotjar to jedno z dwóch najpopularniejszych narzędzi używanych w badaniach UX. W raporcie UX i Product Design w Polsce 2021 na Hotjar wskazało 37% badanych. W jaki sposób używać Hotjara w badaniach UX? Jakie jeszcze warte uwagi narzędzia do analizy warto poznać?

Sprawdź: Moodboard

Hotjar w UX

Hotjar to narzędzie do pomiarów ilościowych i jakościowych. Umożliwia wizualizowanie zachowań użytkowników za pomocą map termicznych, które na podstawie liczby kliknięć i przesuwania stron uwidaczniają najczęściej przeglądane i klikane elementy.

Funkcja nagrywania wizyt użytkowników pozwala bardziej szczegółowo przyjrzeć się ruchom kursora, a także sposobowi przeglądania witryny. Dzięki temu możliwe jest zaobserwowanie, czy użytkownik porusza się płynnie i zgodnie z zamysłem projektu, a ponadto da się zaobserwować możliwe frustracje.

Hotjar udostępnia opcję implementacji okienka do informacji zwrotnej, z którego może skorzystać użytkownik strony. W okienku znajduje się kilka poziomów oceny i miejsce na komentarz. To świetny sposób na uzyskanie rzeczywistego feedbacku na temat działania witryny. Jeśli strona działa sprawnie i wszystko jest w porządku, najprawdopodobniej nie będzie żadnych informacji na ten temat, ale za to wiele osób skorzysta z możliwości powiedzenia o tym, co jest nie tak, jeśli będzie ku temu powód.

Za pomocą Hotjara można także stworzyć ukierunkowane ankiety, które wyświetlane są w wybranych miejscach witryny. Odpowiednio skonstruowana ankieta pozwoli zebrać informacje na temat możliwych usprawnień wdrożonych funkcji. Hotjar posiada bazę użytecznych pytań, z których można skorzystać podczas tworzenia ankiety.

Hotjar a inne narzędzia analityczne

Funkcje dostępne w Hotjarze są bardzo użyteczne dla projektantów doświadczeń. Czy istnieją warte uwagi alternatywy dla tego programu? Tak!

Usabilla

Umożliwia gromadzenie opinii kontekstowych w oparciu o oznaczanie przez użytkownika elementów strony, które chciałby skomentować. Ponadto cechuje się intuicyjnym interfejsem ułatwiającym współpracę w zespole. Dane zebrane za pomocą tego narzędzia są dostępne dla każdego zainteresowanego działu, a także mogą być zintegrowane z wieloma narzędziami do współpracy, analizy i optymalizacji. Usabilla kompatybilna jest m.in. ze Slackiem, Google Analytics, Zendeskiem, Jirą i SalesForce.

Mouseflow

Mouseflow jest alternatywą dla Hotjara, rozszerzającą jego funkcje. W przeciwieństwie do Hotjara, Mouseflow umożliwia wykonywanie analizy ścieżek i formularzy, zaawansowane filtrowanie wyników bez względu na uruchomiony plan. To oznacza, że można skorzystać z kompatybilnych narzędzi analitycznych nawet w bezpłatnym wariancie programu. Mapy termiczne obejmują także dynamiczne elementy strony oraz zyskujemy możliwość podglądu geomapy popularności (w zależności od lokalizacji użytkownika). Mouseflow zapewnia także możliwość automatycznego śledzenia błędów JS, co przyspieszy komunikację w sprawie rozwiązywania problemów.

Zobacz: Programowanie obiektowe

LiveSession

LiveSession to kolejna propozycja, która może być dobrą alternatywą dla Hotjara. Program umożliwia korzystanie z map ciepła i organizowanie ścieżek użytkowników w lejki, aby lepiej analizować decyzje zakupowe. Ponadto dostępny jest także konsola programistycza, za pomocą której można edytować błędy strony. LiveSession można zintegrować z innymi narzędziami analitycznymi: Google Analytics, Survicate i Google Optimize.

Raport UI/UX

Dowiedz się jak zostać UI/UX designerem. Sprawdź najważniejsze informacje i porady.

Total
0
Shares
_podobne artykuły