Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
hotjar

Hotjar – świetne narzędzie UX-owca. Poznaj też inne

Ostatnia aktualizacja 10 stycznia, 2024

Hotjar to jedno z dwóch najpopularniejszych narzędzi używanych w badaniach UX. W raporcie UX i Product Design w Polsce 2021 na Hotjar wskazało 37% badanych. W jaki sposób używać Hotjara w badaniach UX? Jakie jeszcze warte uwagi narzędzia do analizy warto poznać?

Sprawdź: Moodboard

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Hotjar w UX

Hotjar to narzędzie do pomiarów ilościowych i jakościowych. Umożliwia wizualizowanie zachowań użytkowników za pomocą map termicznych, które na podstawie liczby kliknięć i przesuwania stron uwidaczniają najczęściej przeglądane i klikane elementy.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo:

Nagrywanie

Funkcja nagrywania wizyt użytkowników pozwala bardziej szczegółowo przyjrzeć się ruchom kursora, a także sposobowi przeglądania witryny. Dzięki temu możliwe jest zaobserwowanie, czy użytkownik porusza się płynnie i zgodnie z zamysłem projektu, a ponadto da się zaobserwować możliwe frustracje.

Informacja zwrotna

Hotjar udostępnia opcję implementacji okienka do informacji zwrotnej, z którego może skorzystać użytkownik strony. W okienku znajduje się kilka poziomów oceny i miejsce na komentarz. To świetny sposób na uzyskanie rzeczywistego feedbacku na temat działania witryny. Jeśli strona działa sprawnie i wszystko jest w porządku, najprawdopodobniej nie będzie żadnych informacji na ten temat, ale za to wiele osób skorzysta z możliwości powiedzenia o tym, co jest nie tak, jeśli będzie ku temu powód.

Ankiety

Za pomocą Hotjara można także stworzyć ukierunkowane ankiety, które wyświetlane są w wybranych miejscach witryny. Odpowiednio skonstruowana ankieta pozwoli zebrać informacje na temat możliwych usprawnień wdrożonych funkcji. Hotjar posiada bazę użytecznych pytań, z których można skorzystać podczas tworzenia ankiety.

Wywiady

Narzędzie Engage jest już dostępne dla wszystkich użytkowników Hotjara. Umożliwia przeprowadzanie wywiadów 1:1 wraz z nagrywaniem i automatyczną transkrypcją rozmów. Dzięki temu osoba przeprowadzająca wywiad może skupić się na notowaniu innych informacji, które uzna za istotne, a na koniec procesu posiada jeszcze więcej danych o rozmówcy. Jest to niesamowite ułatwienie w przypadku wywiadu IDI.

Hotjar AI

Hotjar AI to inteligentny asystent badawczy, który wykorzystuje zaawansowane technologie sztucznej inteligencji do ułatwienia i usprawnienia procesu badania doświadczeń użytkowników.

Jest to doskonały przykład, jak AI może transformować marketing, zarządzanie produktem i badania użytkowników. Narzędzie umożliwia firmom analizowanie obszernych danych i lepsze rozumienie zachowań konsumentów. To odblokowuje nowe możliwości i czyni wykorzystanie mocy AI niezbędnym dla innowacji skoncentrowanych na kliencie. Ale przechodząc do konkretów:

Po pierwsze, Hotjar AI posiada generator, który pozwala użytkownikom na szybkie tworzenie ankiet. Użytkownik podaje cel badawczy, na przykład “zmierzenie satysfakcji użytkowników”, a Hotjar AI generuje odpowiednie pytania ankiety, aby uzyskać użyteczne i działania wymagające informacje zwrotne.

Po drugie, analizuje on otwarte odpowiedzi z ankiet i tworzy podsumowanie wyników. Zapewnia to użytkownikom cytaty, które uwiarygodniają te wyniki oraz praktyczne rekomendacje dotyczące kolejnych kroków.

Po trzecie, funkcja może współpracować z istniejącymi narzędziami badawczymi Hotjara, takimi jak mapy ciepła, nagrania, lejki, trendy, ankiety, opinie i wywiady.

Hotjar planuje dalsze wdrażanie AI w różnych obszarach swojej platformy. Zespół Hotjara będzie kontynuował ocenę potencjalnych funkcji opartych na AI, które mogą przynieść największą wartość dla użytkowników.

Hotjar a inne narzędzia analityczne

Funkcje dostępne w Hotjarze są bardzo użyteczne dla projektantów doświadczeń. Czy istnieją warte uwagi alternatywy dla tego programu? Tak!

Usabilla

Umożliwia gromadzenie opinii kontekstowych w oparciu o oznaczanie przez użytkownika elementów strony, które chciałby skomentować. Ponadto cechuje się intuicyjnym interfejsem ułatwiającym współpracę w zespole. Dane zebrane za pomocą tego narzędzia są dostępne dla każdego zainteresowanego działu, a także mogą być zintegrowane z wieloma narzędziami do współpracy, analizy i optymalizacji. Usabilla kompatybilna jest m.in. ze Slackiem, Google Analytics, Zendeskiem, Jirą i SalesForce.

Mouseflow

Mouseflow jest alternatywą dla Hotjara, rozszerzającą jego funkcje. W przeciwieństwie do Hotjara, Mouseflow umożliwia wykonywanie analizy ścieżek i formularzy, zaawansowane filtrowanie wyników bez względu na uruchomiony plan. To oznacza, że można skorzystać z kompatybilnych narzędzi analitycznych nawet w bezpłatnym wariancie programu. Mapy termiczne obejmują także dynamiczne elementy strony oraz zyskujemy możliwość podglądu geomapy popularności (w zależności od lokalizacji użytkownika). Mouseflow zapewnia także możliwość automatycznego śledzenia błędów JS, co przyspieszy komunikację w sprawie rozwiązywania problemów.

Zobacz: Programowanie obiektowe

LiveSession

LiveSession to kolejna propozycja, która może być dobrą alternatywą dla Hotjara. Program umożliwia korzystanie z map ciepła i organizowanie ścieżek użytkowników w lejki, aby lepiej analizować decyzje zakupowe. Ponadto dostępny jest także konsola programistycza, za pomocą której można edytować błędy strony. LiveSession można zintegrować z innymi narzędziami analitycznymi: Google Analytics, Survicate i Google Optimize.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Obserwuj EnterTheCode.pl w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.

Raport UI/UX

Dowiedz się jak zostać UI/UX designerem. Sprawdź najważniejsze informacje i porady.

Czytaj także:

AI chatbot to przyszłość. Nowy internet z Bing, Bard i ChatGPT

AWS – wszystko, co trzeba wiedzieć

Ciąg Fibonacciego – właściwości i zastosowania złotej proporcji

Błąd 403 – co to jest i jak go rozwiązać?

Rekruter – kto to jest, czym się zajmuje i ile zarabia?

Total
0
Shares
_podobne artykuły