Centrum wiedzy o technologiach i pracy w IT
gen z

7 na 10 osób z Gen Z zrezygnuje z rekrutacji. Poznaj powód

Ostatnia aktualizacja 21 czerwca, 2023

Według danych z raportu “Pokolenie Z na rynku pracy 2023” (Wyższa Szkoła Humanitas), 70% młodych osób z Generacji Z (urodzonych między 1997 a 2012) w Polsce przerwie proces rekrutacyjny, jeśli ogłoszenie o pracę jest niejasne lub niepełne. Wychowane w erze powszechnej technologii osoby stanowić będą do 2030 roku ponad jedną czwartą siły roboczej w Europie. Podejście Gen Z do pracy i kariery zawodowej jest zupełnie inne niż w przypadku starszych pokoleń, a ich oczekiwania i potrzeby są jednocześnie unikalne.

Nie udało się zapisać Twojej subskrypcji. Spróbuj ponownie.
Udało się! Widzimy się niebawem – newsletter wysyłamy w każdy wtorek

Otrzymuj za darmo unikalne poradniki, dane i wiedzę o pracy w IT – dostarczane co tydzień

Klikając “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie e-maili od redakcji, a także ofert partnerów oraz akceptujesz naszą Politykę prywatności.

Sprawdź: Generacja Z na rynku pracy. Czego oczekują i kim są?

Jak Gen Z szuka pracy?

Generacja Z zwraca uwagę na różne aspekty podczas poszukiwania idealnego miejsca pracy. Istotnym elementem dla nich jest kompletność i jasność informacji w ogłoszeniach. Niejednoznaczne informacje lub brak niektórych elementów często skutkuje rezygnacją z procesu rekrutacji już na starcie.

Jak wobec tego najlepiej dotrzeć do Generacji Z podczas rekrutacji i gdzie ich spotkać w świecie wirtualnym?

Można by przypuszczać, że Zetki będą poszukiwać pracy najczęściej tam, gdzie spędzają najwięcej czasu, czyli na Instagramie czy TikToku. Ale to nie jest cała prawda. Młodzi ludzie przeglądają również oferty na popularnych portalach z ogłoszeniami o pracy, gdzie mają dostęp do dziesiątek tysięcy ofert w jednym miejscu. Wśród wymienianych miejsc są również biura karier czy strony internetowe firm, chociaż mogą one być mniej popularne.

A co z LinkedInem?

Statystyki pokazują, że ludzie z tej grupy wiekowej stanowią jedynie 20% spośród ponad 4 milionów użytkowników zarejestrowanych na LinkedInie.

Co więcej, wiele osób z Gen Z ma tam swoje profile, ale nie korzysta z nich aktywnie. Wobec tych danych można wysnuć wniosek, że LinkedIn nie jest platformą pierwszego wyboru dla tej generacji podczas szukania idealnej pracy.

Sposób prezentacji ogłoszenia istotny dla Zetek

Wyżej wspomniane badanie wykazało, że nie tylko miejsce, ale także sposób prezentacji oferty pracy jest istotny. W rzeczywistości brak pełnych informacji w ogłoszeniu dotyczących zarówno opisu stanowiska, jak i samego pracodawcy, może przekreślać zainteresowanie młodych osób.

71% badanych stwierdziło, że niejasność na temat profilu stanowiska jest wystarczającym powodem, aby zrezygnować z aplikowania na daną posadę. Natomiast prawie 40% wskazało, że rezygnują z procesu rekrutacji, jeśli w ogłoszeniu brakuje pełnych informacji na temat warunków pracy.

Dla Zetek kluczowe są również użyteczność i intuicyjność platformy. Co to oznacza? Wiadomo, że młode pokolenia są biegłe w nawigowaniu po cyfrowym świecie, cenią innowacje i oczekują wysokiej jakości UX, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Bez tego mogą szybko stracić cierpliwość i zrezygnować z przeglądania kolejnych ofert pracy dostępnych na stronie.

Czytaj także:

Zmiana tła zdjęcia – jak podmienić wygląd nieba?

Szklana kula – jak zrobić bryłę w PS?

Copywriter – praca, zarobki i wymagania

Raport: specjalizacja Project Management – sierpień 2022

Total
0
Shares
_podobne artykuły